Cererile și declarațiile pe propria răspundere necesare obținerii sprijinului oferit de Guvern, pe perioada stării de urgență, sub forma șomajului tehnic pot fi depuse începând de miercuri, 1 aprilie, informează digi24.ro.

Potrivit procedurii, angajatorii vor transmite online Agențiilor Județene de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM), fiecare în județul în care are sediul social, documentele necesare pentru obținerea fondurilor de la stat în vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajaților lor care se află în șomaj tehnic. Fiecare AJOFM are o adresă de email dedicată pentru preluarea documentelor: numelejudet@anofm.gov.ro.

Tot de miercuri, 1 aprilie 2020, se pot transmite către Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) documentele necesare pentru obținerea fondurilor/sprijinului financiar de la stat pentru acoperirea veniturilor următoarelor categorii afectate de criza COVID 19:

  1. – PFA – uri;

    – Întreprinderi individuale;

    – Întreprinderi de familie;

    – Profesii liberale.

  1. Sportivii, respectiv cei cu contracte de activitate sportivă, antrenorii, arbitrii etc.
  2. Persoanele fizice cu drepturi de autor și drepturi conexe(ex. scriitori, compozitori, fotografi, artiști plastici)

Condiția de bază pe care aceste categorii de persoane trebuie să o îndeplinească pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este întreruperea activității ca urmare a stării de urgență determinată de COVID 19.

Ce acte sunt necesare, cine beneficiază de șomaj tehnic, în cât timp se primesc banii – DETALII AICI