În ultimii ani, România a început să recupereze decalajul în ceea ce privește infrastructura rutieră, după o stagnare inexplicabilă de peste trei decenii. Un exemplu relevant este autostrada Sibiu-Făgăraș (A13), un proiect ambițios care promite să îmbunătățească considerabil conectivitatea în regiune.
Acest proiect, parte a unui plan mai amplu de modernizare a infrastructurii, este gestionat de constructori importanți, printre care se remarcă UMB, compania lui Dorinel Umbrărescu, și Makyol, o firmă turcească de renume internațional.
Makyol, al doilea cel mai bine cotat constructor din România, și-a intensificat lucrările pe segmentul dintre Făgăraș și Sibiu, deschizând mai multe șantiere. În județul Brașov, echipele lucrează intens în zonele Sâmbăta, Voila și Drăguș, iar în județul Sibiu, lucrările au început la Cîrța. În paralel, compania finalizează construcția unui campus pentru muncitorii relocați în aceste zone, un pas important pentru eficientizarea proiectului.
Autostrada Sibiu-Făgăraș va avea o lungime totală de 68 de kilometri, împărțiți în patru loturi. Termenul estimat pentru finalizarea acestei lucrări este de patru ani, iar ritmul rapid al lucrărilor a creat numeroase oportunități de angajare. Makyol a demarat recrutări masive, având nevoie de 1.000 de muncitori pentru diverse poziții, de la operatori de utilaje la specialiști IT și economiști, potrivit romaniatv.net.
Salariile oferite de companie sunt competitive, variind între 930 și 1.500 de euro net pe lună. Spre exemplu, un operator de utilaje poate câștiga între 1.000 și 2.000 de euro, în funcție de orele suplimentare și munca pe timp de noapte. Inginerii din birourile de la Cîrța primesc salarii de până la 1.325 de euro net, cu condiția să aibă o experiență între doi și zece ani. Alte posturi, precum economist, contabil sau specialist IT, oferă salarii atractive, iar angajații beneficiază de transport gratuit către locul de muncă.
Unul dintre cele mai bine plătite posturi este cel de coordonator SSM (securitate și sănătate în muncă), care poate câștiga între 1.300 și 1.500 de euro lunar. Acesta are responsabilități esențiale, cum ar fi monitorizarea măsurilor de siguranță și investigarea eventualelor accidente de muncă.
Finalizarea autostrăzii Sibiu-Făgăraș va avea un impact semnificativ asupra economiei locale și naționale, facilitând transportul și reducând timpul de călătorie între regiuni. (foto: romaniatv.net)