Dorinel Umbrărescu, „Regele Asfaltului”, continuă să surprindă. Afaceristul român va construi tunelurile printr-o metodă inedită. 

Afaceristul din Bacău lucrează la foc automat pe șantiere. Tunelurile pe care le vor săpa firmele lui Dorinel Umbrărescu pe lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva (Holdea – Margina) vor fi executate prin metoda NATM (New Austrian Tunneling Method) și nu prin foraj cu utilaje TBM (cârtițe) așa cum se lucrează la tunelurile feroviare, scrie romaniatv.net.

Constructorii vor utiliza metoda NATM și nu forarea cu scuturi, pentru că tunelurile nu au o lungime mare și nu s-ar justifica investiția (achiziție/închiriere) în TBM-uri cu diametru de 13 metri, spre deosebire de capul de foraj de la feroviar de 9 metri diametru.

Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, între localitățile Margina și Holdea, include două tuneluri pentru urși. Bucata lipsă de autostradă va avea 9,13 km, din care 2,13 km de tunel.

Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri.

Antreprenorul va trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată. (foto: imagine ilustrativă)

VEZI VIDEO AICI