RAJA are în plan investiții-record în sistemul de apă și canalizare al Oneștiului!

1
1954

RAJA Constanța, noul operator al sistemului public de alimentare cu apă și canalizare al municipiului Onești, și-a propus o serie de investiții de anvergură, care ar urma să crească calitatea serviciilor oferite consumatorilor.

Compania dobrogeană urmează să investească la Onești, în următorii ani, nu mai puțin de 35 de milioane de euro atât în sistemul de alimentare cu apă, cât și în cel de canalizare.  

Felix Stroe, directorul general al RAJA Constanța, a făcut cunoscute toate proiectele de investiții de la Onești. Astfel, nu mai puțin de 6,5 milioane de euro vor fi investite pentru lucrările la o nouă sursă de apă și o nouă stație de tratate, cu o capacitate de 140 l/s. Vor fi reabilitate rezervoarele de înmagazinare, se va realiza sectorizarea rețelei de distribuție în zone de presiune și control al pierderilor (pe o lungime de 110 km), 13,52 de kilometri din rețeaua de distribuție vor fi reabilitați complet. Totodată, vor fi achiziționate 31 de sisteme locale de ridicare a presiunii.

“Ca să realizați cât de importantă este sectorizarea rețelei de distribuție, imaginați-vă un pepene tăiat felii. Așa ne va fi mult mai ușor să intervenim în caz de avarii fără să mai fie afectată toată populația orașului, ci doar cei care din zona unde se produce avaria”, a explicat directorul RAJA.

Toate investițiile enumerate mai sus se apropie de 13,5 milioane de euro și sunt în cadrul sistemului de alimentare cu apă.

Sistemul de canalizare va fi, însă, la rândul lui modernizat. Va fi construită o stație de epurare nouă, numai această lucrare ajungând la 14,5 milioane de euro! Extinderea rețelei de canalizare menajeră și reabilitarea rețelei de canalizare menajeră din Cartierul TCR sunt alte două propuneri de investiții, acestea depășind împreună 7 milioane de euro.

Este inadmisibil să existe pierderi de 75 la sută! Nu sunt, însă, doar pierderi tehnice. Pierderile trebuie aduse în scurt timp la 30 la sută. Vrem ca oneștenii să primească un serviciu de calitate, corect, pe care să-l plătească corect. Relațiile cu cetățenii vor fi extrem de corecte și calde”, a mai punctat Felix Stroe.

Comentariile sunt închise.