Proiectul privind înființarea Poliției Locale Onești, care va fi dezbătut din nou în cadrul ședinței extraordinare a Consiliului Local de luni, 31 iulie, după ce a Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) a dat aviz favorabil în acest sens, prevede un număr minim de angajați.
În statul de funcții pentru Poliția locală din aparatul de specialitate al primarului municipiului Onești sunt prevăzute șase posturi, mari și late: un șef de birou și cinci polițiști.
“Stau și mă întreb ce pot face cinci bezmetici și unul care îi conduce, la câte probleme sunt de rezolvat în orașul ăsta?! Acum, ei (n.r. – consilierii locali și primarul, în subordinea cărora va fi poliția locală) știu mai bine ce atribuții vor avea polițiștii ăștia, poate șase oameni sunt suficienți pentru început. Nici cheltuiala nu este foarte mare cu ei, numai să-și facă treaba”, a comentat un cetățean.
“Din ce cunosc, polițiștii locali oneșteni urmează să acționeze în principal pe linie urbanistică, vor verifica dacă sunt respectate prevederile legale în această direcție și vor lua măsuri dacă vor descoperi nereguli. Se dorește ca Poliția Locală Onești să ajungă în scurt timp să se autofinanțeze”, a explicat un consilier local.
Pentru cei mai puțin cunoscători, trebuie spus că polițiștii locali nu au competență în cercetarea infracțiunilor (doar polițiștii din Poliția Română au atribuții în instrumentarea dosarelor penale!) și nu au dreptul, prin lege, să oprească și să controleze autovehicule în trafic (exceptând situațiile în care un conducător auto circulă pe o stradă cu acces interzis, oprește sau staționează ilegal, atunci când autovehicule cu gabarit depășit circulă în zonele unde nu au acest drept, putând aplica sancțiuni contravenționale).
Polițiștii locali pot aplica sancțiuni pentru abateri comise de pietoni, bicicliști sau conducători de atelaj hipo. Totodată, sprijină în anumite situații activitatea polițiștilor rutieri ai Poliției Române.