(P)

Holzindustrie Schweighofer (HS), unul dintre liderii industriei europene de prelucrare a lemnului, a implementat un plan complex de acțiuni pentru o industrie sustenabilă a lemnului în România. Măsura centrală este sistemul de urmărire prin GPS a materialului lemnos, Timflow, care permite Holzindustrie Schweighofer să monitorizeze traseul fiecărui camion ce livrează buștean de la punctul de încărcare până la poarta fabricii.

Compania are o politică de toleranță zero față de livrările cu proveniență controversată. Detaliile tuturor transporturilor sunt puse la dispoziția publicului în mod transparent pe site-ul www.timflow.com, disponibil în limbile română și engleză.

Eficiență ridicată a sistemului Timflow

Potrivit principiului auto-impus de transparență, Holzindustrie Schweighofer informează publicul de fiecare dată când descoperă livrări de buștean cu proveniență controversată.

În 8 februarie 2018, Timflow a emis o alertă ce viza anumite neclarități privind o livrare către fabrica de cherestea HS de la Sebeș: locul de origine declarat în documentele însoțitoare ale transportului nu coincidea cu datele înregistrate în sistemul Timflow.

În consecință, livrarea a fost respinsă, iar materialul lemnos a fost refuzat. Michael Proschek-Hauptmann, directorul Departamentului de Conformitate și Sustenabilitate HS: „Transportul nu s-a conformat criteriilor noastre stricte de aprovizionare și, prin urmare, a fost refuzat. Aceasta demonstrează, încă o dată, că sistemele noastre de securitate sunt foarte eficiente. Și în luna august a anului trecut am respins trei încărcături, iar furnizorul a fost suspendat, pe baza datelor înregistrate de Timflow”.

În medie, 70 de camioane sosesc la fabricile de cherestea din România operate de Holzindustrie Schweighofer. Sistemul Timflow depistează periodic posibile nereguli. „Aceste livrări sunt separate de fluxul de producție și investigate suplimentar și, doar atunci când proveniența poate fi determinată fără urmă de îndoială și toate standardele companiei sunt satisfăcute, materialul este acceptat pentru prelucrare”, a explicat Michael Proschek-Hauptmann.

Aceasta este al doilea caz în care un transport este respins.

Comenteaza aici