(P)  

În ONEȘTI și în general în toate localitățile de pe Valea Trotușului prea puțini oameni au optat pentru un furnizor de electricitate sau altul, chiar dacă toți consumatorii de energie electrică au avut obligația să-și aleagă un furnizor de pe piața liberă, până la data de 31 octombrie 2017.

Marcel Popescu, directorul singurei companii de consultanță în domeniul furnizării de energie electrică și gaze naturale, prezintă capcanele care s-ar putea strecura în contractele propuse de furnizori consumatorilor, după liberalizarea pieței.

“În primul rând, trebuie precizat un lucru foarte clar și anume faptul că multă lume confundă încă furnizorul de electricitate cu distribuitorul. De exemplu, pe Valea Trotușului există în prezent un singur distribuitor, care este Delgaz Grid (fostul E.On). Distribuitorul este administratorul rețelei de distribuție și atât. Furnizorul, în schimb, este cel care vinde energie electrică consumatorului și cel care încheie contracte de vânzare cu consumatorul. Așadar vorbim despre un singur distribuitor și <n> furnizori, care avansează fel și fel de oferte, mai mult sau mai puțin atractive pentru consumatorul final”, a spus Marcel Popescu, pentru început.

Legat strict de capcane, acestea – susține Marcel Popescu – apar în principal din lipsa de informare a consumatorului și au consecințe directe asupra PREȚULUI pe care este pus să-l plătească consumatorul.

Cel mai des întâlnite sunt următoarele două situații:

  1. Preț relativ mic la început. “În goana lor după acapararea câtor mai mulți consumatori, sunt furnizori care oferă un preț mai mic decât al altora, dar au <grijă> ca în contracte să nu specifice că acel preț rămâne fix pe întreaga perioadă a desfășurării contractului. Astfel, în orice moment acești furnizori pot crește prețul când vor ei”, explică directorul Gaz El Restart.
  2. Abonamente pe perioadă determinată de timp, cu un număr determinat de kilowați. “Aici se poate întâmpla ca în cazul serviciilor de telefonie mobilă, unde apar adesea costuri suplimentare. La regularizare, care se produce o dată la șase luni, în caz de depășire a consumului maxim specificat în abonament, energia consumată suplimentar se va plăti mult mai scump, sub formă de taxă de rezervare.”

În plus, există furnizori pe piață care percep o taxă de abonament, pentru menținerea prețului propus la început pe întreaga perioadă a contractului. Deci mare atenție la toate prevederile stipulate în contract!

Cel mai important lucru pe care trebuie să-l cunoască consumatorii – subliniază Marcel Popescu – este faptul că absolut toate contractele cu toți furnizorii existenți pe piața liberă de energie electrică și gaze naturale POT FI DENUNȚATE UNILATERAL DE CONSUMATOR, ÎN ORICE MOMENT, FĂRĂ NICI UN FEL DE COSTURI (taxe de reziliere, penalități, etc.).

Comenteaza aici