De la 1 septembrie, școlile de șoferi trebuie să respecte reguli noi, o prevedere foarte importantă fiind cea care se referă la rata de promovare, care dacă se situează sub un anumit prag determină retragerea licenței de funcționare.
Școlile de șoferi trebuie să aibă o rată de promovare de minim 40% în primul an, respectiv de 50% în cel de-al doilea an de la reautorizare, în caz contrar își vor pierde licența de funcționare.
Totodată, școlile de șoferi nu mai pot funcționa în apartamente de locuit și trebuie să dețină săli pentru pregătirea teoretică a cursanților.
Florin Popa (foto mic), administratorul școlii de șoferi ZEBRA, din Onești – prezentă pe piață de 14 ani – consideră că noile reguli, care se regăsesc și în Strategia Națională de Siguranță Rutieră, sunt în avantajul celor care lucrează profesionist.
Reporter: Mulți instructori spun că este greu de realizat procentul de promovare impus, de 40%, mai ales că acesta se situează în prezent la 30%…
Florin Popa, administrator ZEBRA: Principiile care stau la baza acestui ordin sunt asumarea integrală a pregătirii unui cursant, atât teoretică cât și practică. Scrie în lege că nu ai voie să dai drumul unui cursant la examenul teoretic și practic până nu promovează aceste examene în cadrul școlii. Așa îți asumi pregătirea cursantului și, da, este vina ta, ca școală, atunci când el nu promovează proba teoretică sau practică. Bine, asta doar până la un punct, pentru că au fost cazuri de cursanți care au ratat examene din fel și fel de motive, în principal din cauza emoțiilor și a stresului.
Reporter: Care sunt avantajele cursanților după emiterea acestui ordin?
Florin Popa: administrator ZEBRA: Scade riscul pentru cursant de a mai fi păcălit. Practic, toate școlile de șoferi și independenții de ieri, care astăzi s-au grupat în școli, vor căuta să asigure o promovabilitate cât mai bună. Iar cu bătaie mai lungă, crește siguranța rutieră.
Reporter: Prin ceea ce spuneți admiteți faptul că se întâmpla să fie cursanți înșelați, care dădeau bani și nu învățau nimic…
Florin Popa: Cursanții erau atrași de tarifele mai mici practicate de unii instructori independenți, dar adesea se întâmpla precum la nuntă: o formație tocmită pe bani puțini care nu reușea să ridice nuntașii de la mese. Efectul? Prăpăd!
Reporter: Cum influențează aceste reguli noi activitatea școlii de șoferi ZEBRA?
Florin Popa: Nu are niciun efect asupra noastră, pentru că noi totdeauna ne-am făcut treaba corect. De aceea am investit constant în condițiile de pregătire ale cursanților și condițiile de muncă ale instructorilor noștri, pentru ca rezultatele să fie pe măsură. Astăzi suntem un jucător important pe piața școlilor de șoferi din județ. Deținem un spațiu generos, 10 autovehicule pentru pregătire teoretică și practică la toate categoriile, inclusiv toate atestatele pentru conducătorii auto profesioniști.